Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    TransferWise vs. TavexWise: kas märkate sarnasust?

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Äripäev tervitab kahe käega konkurentsi, kuid me ei saa aru, miks peab seda tegema hea maitse piiril laveerides.

    Revolutsiooni edu saab hinnata tema järgijaid vaadates  – you judge the success of the revolution by its followers – tviitis TransferWise’i asutaja Kristo Käärmann reedel. See oli tema kommentaar hetk varem veebi jõudnud Äripäeva loole oma uuest konkurendist, TavexWise’ist, mille asutas Tavid just eesmärgiga konkureerida maailmas läbi löönud kaasmaalastega. 
    TransferWise’i ärisegmenti minek on Tavidi poolt loogiline samm – Tavid pakkus ka enne makseteenuseid ning koondas need nüüd ühtse ettevõtte alla. Ettevõtte majandusaasta aruande sõnul tehti seda seepärast, et nii finantsinspektsioonil, järelevalvajal kui ka klientidel oleks selgepiirilisem ülevaade.
    Kuid seda kõike oleks võinud teha ka teisel viisil, mitte põhimõtte "mis pole keelatud, on lubatud" piire katsudes.
    Esmalt pole vaja panna uuele ettevõttele pilkupüüdvalt sellist nime, mis on otseselt variatsioon konkurendi nimest. See jätab mulje soovist turul nii palju segadust tekitada, et vähemalt mõned võimalikud TransferWise’i kliendid ikka endale meelitada. Mängu "Leia kümme erinevust" meenutavad kõrvuti pannes ka kahe ettevõtte  veebisaidid: neil on silmatorkav visuaalne sarnasus ja ülesehitus.
    Sellist asja vaadates tekib paratamatult küsimus: kas siis seadused sellist asja ei reguleeri? Kui keegi teeks homme veebisaidi, millel ilutseb peaaegu et teie ettevõtte nimi, ja kus on sarnases kirjastiilis ning värvilahenduses pakutud sarnast toodet (näiteks tekiks turule tuttava kujundusega majandusuudiste sait Päripäev), siis tõmbaksite esimeste emotsioonide lahtudes ilmselt hinge ja hindaksite kainelt olukorda.
    Millised on uustulnuka kavatsused – kas see juhtus pigem kogemata või teadlikult? Kui tõsine on oht, et teie äri tegelikult selle all kannatab? Kui suured on sarnasused kõrvaltvaataja jaoks? Kui palju kuluks asjaga tegelemisele energiat, võrreldes võimaliku kasuga?
    Kui otsest kaubamärgi vargust ei paista, siis tuleb segadusega leppida. Enamasti ei juhtugi midagi hullu ja teiseks peab vaidlema minnes väga täpselt teadma, et endal kõik registreeritud.
    Näiteks hiljuti tekitas kõmu ökojäätise La Muu ja Tere kaubamärgi LaMumuu sarnasus. Kuigi algul tundus, et Tere on ökojäätise nime pihta pannud, tuli välja, et viimane esitas taotluse tegelikult esimesena.
    Vaevalt, et TransferWise viitsib selle asja pärast TavexWise’iga õigusemõistjate ette jagelema minna. TransferWise’i asutajate reaktsioonid näitavad pigem, et jäljendajad tekitavad uhkust: ainult suuri tegijaid kopeeritakse.
    Kuid tagasi konkurentsi juurde. Kui otsene mahaviksimine kõrvale jätta, peab iga start-up arvestama, et tema konkurentsieelis on ajutine. Lahendus on uus vaid hetke ja kui sa seda juba stardimomendil edasi ei arenda, teeb seda keegi teine. Nii on ka Taxify ja Uberi näide klassikaline "kord Vestmann all ja Piibeleht peal", ainult selle vahega, et neilgi on omakorda peatselt terve meri konkurente. TransferWise’il oli samuti konkurente ennegi, nagu leedukate TransferGo.
    Üksi ega kahekesi ei jää turule keegi. 
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.