Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kundede teenindamisel ära tee ühtki kompromissi

    Äripäeva juhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Äripäev jagab turundusekspertide veendumust, et digiajastul aitab läbi lüüa põhimõte: klient ja tema rahulolu peavad olema ettevõtte jaoks alati esikohal.

    Esiteks halb uudis – Eesti kliente löövad siinsetelt poodidelt järjest enam üle välismaised konkurendid, sest nad suudavad pakkuda suurt valikut ja odavat hinda. Õnneks on ka hea uudis – sellele saab vastu seista. Klientide teenindamisega.
    Kompromissitu, lausa äärmuslik kliendikesksus on teeninduse uus aste, et digiajastul läbi lüüa. See tähendab põhimõtet, et kunde ja tema rahulolu on ettevõtte jaoks alati esikohal. Eranditeta.
    Ehkki see kõlab elementaarselt, pole päris elu nii ilus. Seda tõestavad näiteks turuliidrid, suurfirmad, kes võiksid eeskujuks olla – kodupangal võtab tülikale küsimusele vastamine päevi, poes eelistab teenindaja sisenenu soovide uurimise asemel Facebookis surfata või tuleb kliendil ise kauba järgi sõita teise linna otsa.
    Digiajastu muutused
    Kõige olulisema asjana rõhutasid eelmisel nädalal Saku Suurhalli pooltuhat Eesti turunduse helgemat pead koondanud turunduse aastasündmusel Password 2015 nii siinsed ettevõtjad kui välisvisionäärid: digitaliseeruv maailm muudab ka klientide harjumusi.
    Kunde muutub järjest nõudlikumaks selle osas, kuidas temaga suheldakse ning temalt raha välja meelitatakse. Selle taga on info levimine – üha enam ostetakse tooteid ja teenuseid ka piiri tagant ning sealsed eesrindlikud lahendused mitte ainult ei levi ka siia, vaid hea ja meeldiv kogemus võetakse standardiks.
    See oht aga loob ka võimalusi, eriti väikefirmadele. Kohmakatel ja hiiglasliku kliendibaasiga suurfirmadel on sisse töötatud süsteeme keeruline muuta, individuaalsuse asemel saavad kõik ühe puuga. See aga on võimalus turgu nö häirima tulevale ärile, mis saab kliente üle lüüa. Samuti võib teenindusest saada siinsete müüjate konkurentsieelis välisfirmade ees. Kui piiri tagant tellitakse paljuski raha pärast, siis hinnal põhinev suhe on lühiajaline – klient kaob kohe, kui ilmub keegi veel soodsamate tariifidega. Emotsionaalselt sõlmunud suhtumine ärisse hääbub aeglasemalt.
    Kõigepealt saab kandu näidata kiiruses, nii päringute kui pakkide puhul. Näiteks saab võtta eesmärgi, et kunde küsimused saavad vastuse tunni aja jooksul või et tarneaeg on lühem kui teisel samas vallas.
    Teine võtmesõna on teenuse kasutamise lihtsus. E-kaubanduse puhul on kliente peletanud kõhklused, kuidas uut moodi ostlemine töötab – kas ikka tulevad õiged kaubad, kas tagastamine on lihtne ning tarne kiire. Maailma tuntumaid veebipoode Amazon ja mitmed muusikapoed lahendavad selle probleemi kliendi vaatenurgast lihtsalt – alati kliendi kasuks. Kui firma saadab näiteks valed tooted, siis ei pea neid hakkama tagastama, vaid õige kaup pannakse kiiresti teele ning eksimus jääb kliendile "lepituseks". Nähes, et uus normaalsus on jamavaba, lahtub ka skeptism.
    Ületa ootusi. Kolmas samm on ootuste ületamine. Keskmine tase pole kliendiliim, vaid elementaarsus. Sihiks peaks võtma mitte vaid lubaduste täitmise, vaid ootuste ületamise.
    Lihtne on teisi kopeerida, aga kuidas leida oma häid ideid? Tehnoloogiavisionäär Rudy De Waele ja siinne ettevõtja Linnar Viik soovitavad ettevõtetel uue otsimiseks planeerida nii raha kui aega: iga 7. euro turunduseelarvest ning iga viies päev peaks minema ideede leidmisele ja uue katsetamisele.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.