Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: Lufthansasse investeerimine jäi uitmõtteks

    Investor ToomasFoto: Anti Veermaa

    Lufthansa tütarfirma GermanWingsi lennukiga juhtunud katastroofi järel käis mul peast läbi mõte, et võiks spekuleerida ja osta natukene Lufthansa aktsiaid, kirjutab Äripäeva loodud investor Toomas.

    Suurte katastroofide järel tabab investoreid paanika ja nad tormavad katastroofis kannatada saanud ettevõtte aktsiaid müüma. Nii juhtus ka vahetult pärast viimast lennuõnnetust Lufthansa aktsiaga, mis info avalikuks saamise järel tegi jõnksu alla.
    Emotsioonid ei ole aga kunagi head abimehed investeerimisotsuste langetamisel ja seetõttu võib investorite paanika olla pikaajalises perspektiivis hea ostukoht. Seda siis, kui sektor või konkreetne ettevõte on äriliselt tugev.
    Jagub erinevaid näiteid
    Ajaloost on olemas nii positiivseid kui negatiivseid näited, kuidas katastroofid on lennufirmade äri mõjutanud. Neid kirjeldas The Guardian pärast möödunud aasta suvel Ukraina kohal toimunud Malaysia Airlinesi lennukatastroofi. Näiteks USA odavlennufirma ValuJet nimetas end pärast 1996. aastal juhtunud õnnetust ümber AirTran Airwaysiks ja suutis lahti saada halva turvalisuse mainest. Teine näide on Šveitsi rahvuslik uhkus SwissAir, mida tabas katastroof 1998. aastal, kuid mis sellest samuti edukalt välja tuli.
    Nii hästi ei läinud aga näiteks USA Trans World Airlines'il, mis ei suutnud toibuda 1996. aasta katastroofist ja pankrotistus 2001. aastal. Teine firma, mis ei suutnud end päästa, oli samuti ameeriklaste Pan Am. Ettevõte suutis küll pärast 1988. aasta Lockerbie katastroofi mõne aasta vastu pidada, kuid kukkus kokku 1991. aastal, sest ei suutnud end kasumlikult majandada järsult kallinenud naftahinna ja majanduslanguse tingimustes.
    Õnnetuse põhjus karm
    Tavapärane on see, et lennufirmad uuendavad pärast õnnetusi kaubamärki või vahetavad nime, värvivad lennukid üle ning muudavad logosid. Lufthansa puhul on oluline, et õnnetusse sattus nende üks odavlennufirmadest, mille kaubamärk ei ole nii tuntud kui emafirmal. Vaatamata sellele loobusin aga kiusatusest õnnetuse järel Lufthansa aktsiaga spekuleerida pärast seda, kui selgus lennuõnnetuse põhjus. Piloodi tahtlik lennuki alla kukutamine on kõige halvem põhjus, mis võib üht lennufirmat tabada. Tõenäoliselt satub Lufthansa nüüd kriitika alla ning nende kaubamärgi usaldusväärsus kannatab. Lisaks veel võimalikud kahjunõuded hukkunute peredelt.
    Lufthansasse ma seetõttu kindlasti ei investeeri. Samas ei tähenda see aga, et kogu lennundussektor võiks olla out, sest Lufthansa probleemidest võivad lisanduvate reisijate näol saada kasu konkurendid. Lennundussektor tervikuna on alates 2013. aastast näidanud häid tulemusi. Kasvu on toitnud suured ümberkorraldused tööstuses, mis on muutnud kogu sektorit konkurentsivõimelisemaks ja suurendanud kasumlikkust. Positiivselt mõjutab lennufirmade tulemusi ka odavnenud nafta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.